۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۵۴

پنج پل هوایی عابر پیاده در شمال تهران نصب شد

پنج پل هوایی عابر پیاده در شمال تهران نصب شد

پنج دستگاه پل هوایی عابر پیاده با هدف ایمن بخشی به تردد شهروندان و کاهش خطر تصادف عابران با خودروهای عبوری با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال در شمال تهران نصب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد میرزابیکی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته طبق بررسی نقاط حادثه خیز و با اولویت معابر پرتردد پنج دستگاه پل هوایی عابر پیاده در تقاطع ها و بزرگراههای منطقه نصب شده که می توان به نصب حدود 200 متر پل هوایی عابر پیاده در بلوار دانشجو مقابل موسسه خرد، بزرگراه امام علی(ع)- گلچین، بزرگراه شهید چمران، خیابان غیائی، بزرگراه ارتش، شهرک یاس، نصب پل مکانیزه در میدان تجریش و تعریض دو دستگاه پل هوایی در بزرگراه بابایی اشاره کرد.

وی افزود: با اقدامات اجرا شده منطقه یک دارای 41 دستگاه پل هوایی و 237 دستگاه پل همسطح عابر پیاده است.

میرزابیکی با اشاره به اهمیت نصب پل عابر پیاده مکانیزه در خیابان شهرداری تصریح کرد: این محدوده یکی از پرترافیک ترین شبکه معابر منطقه است که به دلیل عدم تفکیک حرکت پیاده از سواره و حجم بالای عبور عرضی عابر پیاده از سطح خیابان و نیز تداخل حرکتی به علت سوار و پیاده کردن مسافر در ورودی میدان اجرای پل به صورت مکانیزه مورد بررسی و اجرا قرار گرفت.

وی افزود: ترمیم و نگهداری پل های عابر پیاده از دیگر فعالیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک است که در سال گذشته 12 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است.

به گفته وی، رنگ آمیزی 40 دستگاه پل هوایی عابر پیاده، ترمیم، تامین روشنایی و اجرای سه هزار و 81 متر مربع کفپوش بر روی  عرشه پلهای هوایی از اقدامات اجرا شده در سال88 بوده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک افزود: پل هوایی عابر پیاده میدان شهید اندرزگو- صالحی نیز در حال احداث است.

کد خبر 1068972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha